بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال

بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال
در این پست می‌خوانید:
  • بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال

    در مقاله بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال به مطالب ذیل می پردازیم.

     

    نقشه برداری میکروژئودزی

    Micro-Geodesy حصول اطمینان از ثبات، پایداری و ایمنی سازه های بزرگ مهندسی نظیر سدها، برج ها، پل ها، نیروگاه های اتمی و ، در حین ساخت و حتی پس از آن امری لازم و ضروری می باشد.

    با توجه به این که، جابجایی های پوسته زمین، ناشی از بارگذاری سازه بر روی محدوده اطراف آن و عوامل متعدد محیطی دیگر، روی عملکرد سازه تأثیر به سزایی دارند.

    در مقاله بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال مطالعه تغییر شکل آنها به صورت دوره ای، به منظور کنترل پایداری سازه بسیار حائز اهمیت بوده و با هدف پیشگیری از خسارات احتمالی مالی جانی انجام می گیرد.

    به منظور بررسی روند تغییر شکل سازه های بزرگ، به صورت دوره ای دو روش وجود دارد، روش های ژئوتکنیکی متکی بر ابزار دقیق و روش های ژئودتیکی که میکروژئودزی نامیده می شود.

    در روش ابزار دقیق از آنجا که تجهیزات روی سازه نصب می شوند، (بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال) صرفا رفتار بخشی از سازه را نسبت به کل سازه و اغلب نسبت به قسمتی دیگر از سازه نشان می دهند

    ولی چیزی درباره حرکت سازه نسبت به محیط اطراف آن که تحت تأثیر نیروهای وارده نیست (یا کمتر تحت تأثیر است) را نشان نمی دهند.

    ولی در عین حال دقت این ابزار بالا می باشد.

    روش های ژئودتیکی (میکروژئودزی) در مقاله بهترین آموزش نقشه برداری دوربین توتال

    در روش های ژئودتیکی (میکروژئودزی) از آنجا که رفتار سازه را نسبت به محیط اطراف آن بررسی می کنند، قابل اطمینان تر می باشند.

    كما اینکه روش ها و ابزار نوین امکان اندازه گیری با دقت بالا را فراهم ساخته است.

    رفتارسنجی میکروژئودزی مبتنی بر طراحی و آنالیز اولیه شبکه های میکروژئودزی در خارج و روی سازه، ساخت نقاط، انجام و پردازش مشاهدات سرشکنی و محاسبه جابجایی ها و آنالیز نتایج می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌ها ۰
    ارسال دیدگاه جدید