با 6 مورد از نکات اجرایی آسفالت آشنا شوید

با 6 مورد از نکات اجرایی آسفالت آشنا شوید
در این پست می‌خوانید:
  • چندین گام برای آسفالت کردن یک راه وجود دارد. کل فرآیند آسفالت کردن را می توان به 6 گام ساده تقسیم نمود تا به طور واضح درک شود. در این نوشتار 6 مورد از نکات اجرایی آسفالت کردن را برمی شماریم، با ما همراه باشید.

    مقدمه

    آسفالت کردن یک راه ممکن است یک پروژه ی عظیم به نظر آید. اغلب یک پیمانکار برای انجام این کار استخدام می شود اما می توان این کار را شخصاً هم انجام داد. آسفالت کردن یک راه به هم ریختگی های زیادی را به دنبال دارد، بنابراین اطمینان کسب کنید که امکانات کافی برای تمیز کردن اطراف در دسترس دارید.

    نکات اجرایی آسفالت

    نکات اجرایی آسفالت کردن

    در ادامه 6 مورد از نکات اجرایی آسفالت کردن را برمی شماریم، 6 گامی که فرآیند پیچیده اجرا کردن آسفالت را به سادگی بیان می کند.

    گام اول : راه را تمیز کنید

    همه ی گیاهانی که بین ترک ها و در کناره های مسیر، رشد کرده اند را بیرون بکشید. با آب پرفشار راه را شسته تا مطمئن شوید که همه ی کثیفی ها و باقیمانده ی آنها از بین رفته اند. سپس اجازه دهید که پیش از انجام گام بعدی، کامل مسیر خشک شود.

    گام دوم : ترک ها را پر کنید

    با آسفالت ترک های موجود را لکه گیری کنید. ترک های بزرگ باید از ماسه پر شده و سپس لکه گیری روی آنها انجام شود. با استفاده از یک تمپر، آسفالت را داخل ترک فشرده کنید.

    گام سوم : چاله ها را پر کنید

    از ترکیب ماسه و آسفالت درزگیر تا زمانی که قوام خوبی دارد، استفاده کنید. با استفاده از یک ماله، چاله ها را پر کرده و سطح آن را صاف کنید تا سطح آن موج نداشته باشد. درزگیر باید در طول شب خشک شود.

    گام چهارم : راه را مجدداً تمیز کنید

    راه را به طور کامل تمیز کنید تا تمام مواد باقیمانده جمع آوری شود. اگر ضروری بود، سطح را با آب شستشو دهید. اگر سطح خیس بود، پیش از انجام مرحله بعدی اجازه دهید سطح خشک شود.

    گام پنجم : از درزگیر استفاده کنید

    روی سطح راه، درزگیر را ریخته و با استفاده از یک فرچه، یک پوشش نازک، روی کل مسیر ایجاد کنید. درزگیر آسفالتی از اغلب فروشگاه های ابزار خانگی قابل خریداری است. بهتر است که 2 لایه ی نازک پوشش اعمال شود. داشتن 2 لایه پوشش نازک یک سطح صاف و با دوام بیشتر نسبت به یک لایه فراهم می کند. هنگامی که لایه اول اجرا می شود، صبر کنید تا به طور کامل خشک و عمل آوری شود و سپس لایه دوم را اجرا کنید. این امر معمولاً بین 4 تا 12 ساعت به طول می انجامد.

    گام ششم : زمان عمل آوری

    از بسته شدن راه برای تردد چه به صورت پیاده و چه خودروها، اطمینان حاصل کنید. هیچ وسیله ی نقلیه ای نباید حداقل به مدت 24 ساعت روی آسفالت حرکت کند تا به طور کامل خشک شود. با استفاده از تمیزکننده هایی با پایه ی مرکبات هر گونه کثیفی باقیمانده را تمیز کنید. بهتر است که آسفالت کردن راه، اول صبح انجام شود، در این صورت می توان از آفتاب مستقیم و کامل برای خشک شدن استفاده کرد.

    پیشنهاد دانلود : انواع خرابی آسفالت و روش های ترمیم آنها

    پیشنهاد دانلود : طرح اختلاط آسفالت به روش مارشال

    منبع : 

    ترجمه نوشتاری از سایت civilengineersforum.com توسط محمد امین اکبری، از مقالات تحلیلی ترجمه شده توسط گروه آموزشی 808

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌ها ۰
    ارسال دیدگاه جدید