ساختار آزمون msrt به چه صورت است ؟

ساختار آزمون msrt به چه صورت است ؟
در این پست می‌خوانید:
  • در این پست برای آشنایی با ساختار آزمون msrt با پرتال جامع مهندسی عمران همراه باشید.

    MSRT که در واقع مخفف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد قبلا با نام MCHE شناخته شده بود. آزمون MSRT در سال 10 بار برگزار می شود و نتیجه آن نیز معمولا 3 تا یک هفته بعد اعلام می شود، نمره قبولی در آزمون نیز معمولا نمره 50 می باشد که البته گاهی اوقات در مواردی بسته به دانشگاه مورد نظر این نمره قبولی متغیر است. اعتبار مدرک این آزمون 2 سال می باشد. آزمون msrt برای داوطلبان متقاضی اعزام با هزینه‌ شخصی و بورسـیه­ خارج از کشور، دکترای داخل وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین داوطلبان دکترای دانشگاه آزاد اسلامی معتبر است. آزمون MSRT، در مقایسه با ازمون های TOEFL و IELTS، ساده‌تر و کم‌ هزینه‌ تر است.

    ساختار آزمون msrt

    ساختار آزمون msrt که مشتمل بر 100 سوال می باشد به شرح زیر است :

    1- بخش شنیداری – Listening Comprehension

    دفترچه این بخش از آزمون به صورت مجزا از دفترچه دو بخش دیگر توزیع می شود. این بخش از ۳۰ تست تشکیل شده است و در آن از مکالمات کوتاه، بلند و نیز درک مطلب شفاهی سؤال پرسیده می‌شود. مدت زمان پاسخگویی به این بخش از آزمون بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می باشد.

    2- بخش گرامر و ساختار زبان – Structure and Written Expression

    این بخش شامل ۳۰ تست است که ۱۵ مورد آن مربوط به Structure و ۱۵ تست دیگر مربوط به Written Expression می‌باشد. زمان لازم جهت پاسخگویی به این بخش از آزمون ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

    3- بخش ریدینگ – Reading Comprehension

    این بخش از ۴۰ تست تشکیل شده است که معمولاً شامل ۴ متن جداگانه می‌باشد که برای هر قسمت ۱۰ سؤال مطرح شده است. مدت زمان پاسخگویی به این بخش معمولا 50 دقیقه می باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌ها ۰
    ارسال دیدگاه جدید