دانلود مقاله تثبیت خاک رس با آهک و پودر ضایعات سنگی

دانلود مقاله تثبیت خاک رس با آهک و پودر ضایعات سنگی
در این پست می‌خوانید:
  • در این پست برای شما همراهان همیشگی پرتال جامع مهندسی عمران مقاله تثبیت خاک رس با آهک و پودر ضایعات سنگی برای دانلود قرار داده ایم.

    این مقاله تثبیت خاک رس با آهک و پودر ضایعات سنگی در نشریه علمی پژوهشی دانشگاه امیرکبیر چاپ شده است و توسط مهندس آرمین روح بخشان و دکتر بهزاد کلانتری تهیه شده است.

    تثبیت خاک رس با آهک

    چکیده این مقاله به شرح زیر است :

    در این پژوهش، لجن ضایعات سنگی بدست آمده از برش سنگ در کارخانجات سنگبری برای تثبیت خاک رس همراه با آهک مورد استفاده قرار گرفت. پودر ریزدانه لجن سنگ با خاک رس و آهک ترکیب و تأثیرهای استفاده از پودر ضایعات سنگی و آهک در تثبیت خاک ریزدانه رسی (CL) در آزمایشگاه بررسی شد. نمونه های خاک در حالت طبیعی و زمانی که با درصدهای مختلف آهک و پودر ضایعات سنگی ترکیب شدند، برای آزمون های آزمایشگاهی شامل آزمایش حدود آتربرگ، آزمایش دانه بندی،
    آزمایش تراکم استاندارد، آزمایش مقاومت فشاری و آزمایش نسبت باربری کالیفرنیا مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج بدست آمده کاهش معناداری در پلاستیسیته و تغییر در رطوبت بهینه و وزن واحد حجم بیشینه خاک رس را با افزایش مقادیر پودر ضایعات سنگی و آهک نشان م یدهد. نتایج آزمایش های مقاومت فشاری و نسبت باربری کالیفرنیا نشان م یدهند که در زمان های عمل آوری مختلف، افزودن پودر ضایعات سنگی و آهک سبب افزایش مقدار مقاومت فشاری تا 6 درصد پودر ضایعات سنگی و 7
    درصد آهک و افزایش مقدار نسبت باربری کالیفرنیا تا 6 درصد پودر ضایعات سنگی و 9 درصد آهک شده است و برای درصدهای بیشتر، مقادیر مقاومت فشاری و نسبت باربری کالیفرنیا کاهش می یابد.

    ایکون دانلود

    دانلود مقاله تثبیت خاک رس با آهک با لینک مستقیم

    حجم فایل : 2 مگابایت

    تعداد صفحات : 11 صفحه

    رمز فایل فشرده : www.ucivil.ir

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دیدگاه‌ها ۰
    ارسال دیدگاه جدید